Lördagen den 30 juli, 2011

Gårdagen var en dag för shopping (Johanna stortrivdes)och för att se sig om på ön Jersey.

Jersey som ligger nära Frankrike men ändå är Brittisk- det är som att komma till ett mini London, hus och pubar ser ut precis som där och man hör bara engelska överallt.

Vi hyr en bil och tar oss runt ön- kör på vänster sida- hörs det i kör från bak i bilen.  Inte lätt men både Jim och Thomas kör bra, vi tjejer blir inte tillfrågade undrar varför…… men jag var glad att jag slapp.

Vi tittar på stränder, lavendelfarm (inte mycket att se), vingård, kusten m.m. Blomsteruppsättningar överallt, man har gröna fingrar här. . Stannar till slut på en typisk engelsk pub när vi är hungriga, äter en sådan god hamburgare med goda tillbehör (jag fick hoppa in och servera). Eftersom vi hade bil så passar vi på att stor handla innan alla var ganska ”möra” och ville komma i säng.

Lördagen åker vi iväg tidigt, tankar och har för avsikt att ta oss långt, till Calais -nattsegling. Vatten så långt ögat kan nå runt om oss, stora upplysta båtar ser man i horisonten (jag har haft bättre nattsömn …..)

//Lena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0